Kā sabiedrībai nozīmīgu pakalpojumu sniedzēji dažreiz varam attapties neziņā par to, kam tieši palīdzam un kas šai pusei patiesi nepieciešams. Šādos gadījumos noderīgs instruments ir empātijas karte, kas ļauj identificēt klientu vēlmes un vajadzības.
Emocionālā inteliģence ir cilvēkorientēta pakalpojumu dizaina stūrakmens. Lai apzinātu klienta domas, jūtas un uzvedību, empātijas kartē tiek izmantota izpētē gūta informācija, tādējādi atklājot arī dažādas cēloņsakarības un to izcelšanās avotus, kas veicina dziļāku lietotāja attieksmes izpratni.
Šī metode var tikt pielietota daudzveidīgi, taču visbiežāk cenšamies novērtēt, ko redz un dzird, domā, jūt, saka un dara cilvēks, kuram nepieciešams palīdzēt.
Empātijas karte kalpo kā instruments ne vien emocionālās inteliģences trenēšanai, bet arī mērķtiecīgai viedokļu apmaiņai starp problēmjautājumā iesaistītajām pusēm. Uzdevuma raisīto pārdomu dēļ to atzinuši arī Valsts kancelejas Inovācijas laboratorijas problēmrisināšanas darbnīcu dalībnieki.
Ja vēlies apkopot atziņas par sava klienta vai citas iesaistītās puses profilu, izmēģini Deiva Greja (Dave Gray) veidoto empātijas kartes modeli, bet par empātijas nozīmi dizaina domāšanā uzzini Interaction Design Foundation rakstā.